Service en contact

Coronavirus outbreak
Belvilla is closely monitoring the ongoing Coronavirus Disease 2019 outbreak. The health, safety, and well-being of our guests is our top priority. At this time, our contingency planning is well underway and you can read about our temporary booking & cancellation policy here. We will continue to update the page regularly to keep you informed
Learn More
Hoe kunnen wij u helpen?
Bekijk alle veelgestelde vragen

 

 

Beste klant, Als je je voucher nog niet hebt ontvangen, weet dan dat we heel erg ons best doen om te zorgen dat je je voucher op tijd ontvangt, ondanks dat er wat vertragingen zijn. Als je een nieuwe boeking wilt doen, maar de voucher nog niet hebt ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op. Als je bang bent dat je de voucher niet gaat ontvangen, hoef je ons niet te bellen of te mailen. Op dit moment doen we er alles aan om de vouchers zo snel mogelijk te leveren. 

 

REIS VEILIG MET ONS MEE AAN UW ZIJDE 

Door het wereldwijde karakter van de uitbraak van het Coronavirus zijn onvoorziene veranderingen in de regelgeving op het gebied van internationale reizen van kracht geworden. 

Volgens de opgestelde rapporten wordt de uitbraak in de gaten gehouden en worden er wereldwijd maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Bij Belvilla staat uw gezondheid en veiligheid voorop. Als een bewust merk hebben we veranderingen in ons beleid ingevoerd om het omboeken van reizen voor onze gasten gemakkelijker te maken. 

Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en daarnaar te handelen.


Boekingen in gebieden met een reiswaarschuwing

Als je een boeking hebt in een gebied met een reiswaarschuwing, wordt je boeking uiterlijk 3 dagen voor de aankomstdatum automatisch door Belvilla geannuleerd. Je ontvangt per e-mail een voucher met het reeds door u betaalde bedrag. Meer informatie over dit voucher* lees je hieronder.

Dit voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken volgens onderstaande voorwaarden.

Veelgestelde vragen over reizen en corona

*Wat is een voucher?

Een voucher is een digitaal tegoed bij Belvilla, waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Dit voucher is op advies van het SGR in het leven geroepen voor alle geannuleerde boekingen in verband met het Coronavirus.

Vanwege de bijzondere situatie waar we mee te maken hebben, biedt het SGR zijn deelnemers, zoals Belvilla, de mogelijkheid om een corona-voucher* uit te geven die onder de SGR-garantieregeling valt en moedigt het de consumenten aan om van dit voucher gebruik te maken. De garantieregeling beschermt de consument tegen financieel verlies als de deelnemer niet presteert vanwege financieel onvermogen. Het is dus een extra waarborg voor de consument die wij u willen bieden.

Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van SGR:

https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

1. Hoe ontvang ik mijn voucher?

Indien wij u het voucher hebben beloofd sturen wij u dit per e-mail. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben. Op dit moment hebben we het erg druk maar we zullen ervoor zorgen dat u het voucher zo snel mogelijk en ten minste 3 dagen voor uw aankomstdatum ontvangt.

1a. Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

Indien wij uw boeking reeds geannuleerd hebben naar aanleiding van een eerder telefonisch contact en u een voucher hebben toegezegd, willen wij u vragen om uw geduld. Op dit moment zijn wij druk bezig om deze vouchers te versturen en zullen ervoor zorgen dat u deze zo spoedig mogelijk ontvangt.

 2. Hoe gebruik je de voucher?

Wanneer je een boeking maakt op onze website, vragen we je op de betaalpagina je unieke vouchercode te gebruiken. Wanneer je de vouchercode invoert, wordt het bedrag, afhankelijk van de boeking die je maakt, automatisch van het vouchertotaal afgetrokken. Als je boekingsbedrag lager is dan de waarde van de voucher, is het resterende saldo nog steeds beschikbaar op je voucher en kan het worden gebruikt voor toekomstige boekingen. Als het boekingsbedrag echter hoger is dan de waarde van de voucher, moet je het restant bijbetalen tijdens het betalingsproces.

 3. Wat is het bedrag van het voucher?

Het bedrag van het voucher is het totale bedrag dat reeds is betaald voor uw huidige boeking inclusief kosten ter plaatse en verzekeringskosten (indien van toepassing). De borg die reeds betaald is aan Belvilla wordt teruggestort (door de extra werkdruk op dit moment kan dit proces 8 weken duren).

 

 4. Waarom gebruikt Belvilla vouchers?

We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door Belvilla het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Wij worden hierin gesteund door het SGR en de ANVR.  Ook de ANVR en het SGR hebben hierover updates op hun website staan. In feite staat deze procedure gelijk aan de mogelijkheid om kosteloos om te boeken, zoals momenteel door verschillende luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties wordt gedaan. Wij rekenen op uw begrip.

 5. Mag er een vervaldatum op dit voucher staan?

Ja, het is toegestaan om een vervaldatum op dit voucher te vermelden. We volgen de richtlijnen van het SGR.

 6. Is dit voucher overdraagbaar naar een ander persoon?

Helaas kan dit voucher alleen gebruikt worden door de hoofdboeker, omdat dit voucher is gekoppeld aan de hoofdboeker.

 7. Wat is de vervaldatum van dit voucher?

Voor de exacte vervaldatum verwijzen we je graag naar het voucher dat je van Belvilla ontvangen hebt. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben.

 8. Kan ik dit voucher gebruiken om een zomer- en/of wintervakantie te boeken?

Ja natuurlijk kan dat! Dit voucher is geldig voor ALLE vakanties die via Belvilla geboekt kunnen worden.

 9. Wat als de nieuw geboekte vakantie goedkoper is dan het bedrag op mijn voucher?

Het bedrag op dit voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

10. Wat als de nieuw geboekte vakantie meer kost dan het bedrag op mijn voucher?

In het geval dat u een nieuwe boeking heeft gemaakt die meer kost dan het bedrag op uw voucher, zal u gevraagd worden het verschil bij te betalen.

11. Kan ik dit voucher gebruiken voor meerdere boekingen?

Ja, het is mogelijk om het voucher voor meerdere boekingen te gebruiken. Houd er rekening mee dat de boeking door de hoofdboeker gemaakt moet worden. Het bedrag op het voucher dat niet gebruikt is voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

12. Wat als ik een nieuwe boeking maak met het voucher en er nog steeds reisbeperkingen gelden?

Houd er rekening mee dat als u uw voucher gebruikt, er voor sommige landen nog steeds reisbeperkingen kunnen gelden op de door u gekozen aankomstdatum. Zorg ervoor dat u dit controleert, voordat u de boeking maakt. In het geval dat u een nieuwe vakantie heeft geboekt met het voucher, en deze helaas opnieuw moet worden geannuleerd vanwege een gewijzigde reisrestrictie, ontvangt u het betaalde bedrag in de vorm van een nieuw voucher.

13. Waarom word ik per mail geïnformeerd dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet per telefoon?

Het spijt ons dat we op dit moment niet de capaciteit hebben om u persoonlijk te informeren.

Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben we besloten om u per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en wij danken u voor uw begrip.

14. Ik heb een toekomstige vakantie boeking bij jullie gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen vanwege het Coronavirus, wat moet ik doen?

We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten. In het geval dat reizen naar of van de vakantiebestemming onmogelijk is, zullen wij u maximaal 3 dagen voor de aankomstdatum proactief informeren.Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van uw eigen overheid. Uw veiligheid staat voorop!

15. Hoe kan ik mijn geannuleerde boekingsovereenkomst bewaren?

U heeft de geannuleerde boekingsovereenkomst per e-mail ontvangen. Bewaar deze e-mail samen met uw Corona-Voucher en uw originele betalingsbewijs op uw computer voor latere referentie.

Als je gebruik maakt van 'Mijn Belvilla' worden de boekingsgegevens ook opgeslagen in je 'Mijn Belvilla' account.
 

16. Hoe kan ik een betalingsbewijs maken?

- Log in op uw internetbankieren en ga naar uw betaling aan Belvilla.

- Maak een printscreen van de betaling met de knop 'PrtScn'.

- Sla dit bestand op uw computer op, zodat u het later kunt raadplegen.

17. Ik ben op dit moment op vakantie en de situatie is veranderd, bijv. een lockdown

Als u verblijft in een gebied waar de reiswaarschuwing verandert (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS (nummer dat op uw reisvoucher vermeld staat) en de lokale kantoren. Blijf tot die tijd veilig en volg de adviezen van de bevoegde autoriteiten op.

 

Nieuwe boekingen

Hopelijk verbetert de huidige situatie snel. Als u graag een boeking wilt maken voor de toekomst, begrijpen we dat u misschien de flexibiliteit zoekt om uw boeking te wijzigen of verder vooruit te kunnen pushen als de situatie nog niet verbeterd is tegen die tijd. Daarom hebben we bij veel van onze huizen de tekst ‘kosteloos omboeken’ toegestaan geplaatst. Als de boeking wordt gemaakt in een van de vakantiehuizen met deze tekst dan betekent dit dat uw boeking valt onder het tijdelijke beleid die in werking is gegaan in verband met de huidige situatie. Dit geeft u de flexibiliteit om uw vakantiewoning om te boeken, kunt u de verblijfsdata opnieuw inplannen of een andere vakantiewoning kiezen voor uw verblijf in 2020. Het bedrag van de nieuwe boeking moet gelijk zijn aan, of lager zijn dan, het oorspronkelijke bedrag. Het eventuele verschil komt voor uw rekening.

Dit geldt voor alle boekingen met een aankomstdatum in 2020 die in de komende periode worden gemaakt. De aanvraag om dit om te boeken kan tot 30 juni 2020, worden gedaan door te bellen naar onze collega’s van klantenservice. Wij staan aan uw zijde, voel u vrij om uw reservering te wijzigen, vooruit te pushen of uit te stellen wanneer het u uitkomt.

 

Adviezen van relevante autoriteiten met betrekking tot de huidige situatie:

 

 

Heeft dit antwoord u geholpen?

Eenvoudige zaken zoals het aantal meereizende personen of huisdieren, kan je vaak zelf (kosteloos) aanpassen in Mijn Belvilla. Staat de gewenste aanpassing er niet bij, neem dan per e-mail, WhatsApp of telefonisch contact op met Customer Service. Indien je de verblijfsperiode wilt aanpassen of van accommodatie wilt veranderen, kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. Customer Sevice kan je hierover verder informeren.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Op de boekingspagina vind je boven het kostenoverzicht de mogelijkheid om een kortingscode aan de boeking toe te voegen. De kortingscode zal dan direct verrekend worden.

Heb je al geboekt en vergeten de kortingscode toe te voegen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Customer Service via e-mail of WhatsApp.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Couponcode T&C
- Deze aanbieding is alleen geldig voor alle boekingen gemaakt tussen 15 april 2020 en 31 May 2020.
- De coupon is geldig in alle panden behalve vakantieparken.
- Van toepassing op alle data van 15 april 2020 tot 15 april 2021.
- Dit is een vaste kortingsbon van 50   zonder minimumuitgaven, dus van toepassing op alle boekingen.
- Niet van toepassing op boekingen gemaakt tussen 1 juli 2020 en 31 augustus 2020.

Heeft dit antwoord u geholpen?
  • In Nederland: Ideal, creditcard, PayPal en Reiscadeau.
  • In België: Mister Cash, creditcard, PayPal.
  • Overige landen: Creditcard, Paypal en bankoverschrijving.

Direct na het boeken komt u op de betaalpagina. Hier kan je, op de door jouw gewenste manier, de betaling in orde maken.

Wil je de betaling makkelijk en snel voldoen? Ga dan naar Mijn Belvilla en klik op de button Betalen.

 

Heeft dit antwoord u geholpen?

Alle informatie over de boeking en de status van betalingen vind je in Mijn Belvilla. Hier controleer je welke betalingen zijn ontvangen en welke bedragen er nog voldaan moeten worden of reeds onderweg zijn.

Heeft dit antwoord u geholpen?

De reissom is uit een aantal onderdelen opgebouwd. Er zijn kosten die je vooraf betaalt, kosten die je ter plaatse (vaak op basis van verbruik) betaalt en een eventuele borgsom. Op de huispagina kan je nalezen welke kosten op het door jou gekozen huis van toepassing zijn.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Op een afwijkend moment aankomen en/of vertrekken is alleen mogelijk na overeenstemming met de huiseigenaar of beheerder. In sommige gevallen zijn hier extra kosten aan verbonden. Een verzoek tot afwijkend aankomen en/of vertrekken kan ingediend worden bij Customer Service vóór de boeking, of na de boeking maar vóór ontvangst van het verblijfsticket. Heb je het verblijfsticket al ontvangen en daarmee de contactgegevens van de huiseigenaar of beheerder in je bezit, dan kan je zelf rechtstreeks contact opnemen.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Op de huispagina kan je alle informatie over het door jou geboekte huis vinden. Je kan deze pagina vinden door de huiscode in de zoekbalk bovenaan de pagina te typen of in te loggen in Mijn Belvilla en vanaf daar door te klikken naar het huis.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Op het moment is dit helaas nog niet online mogelijk. Je kan contact opnemen met Customer Service via mail of WhatsApp.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Ben je door omstandigheden genoodzaakt de boeking te annuleren, neem dan telefonisch, via WhatsApp of per e-mail contact op met het Customer Service. Houd je boekingsnummer bij de hand.

Aan een annulering zijn kosten verbonden. Heb je een annuleringsverzekering via ons afgesloten en annuleer je de boeking met een voor de verzekering geldige, aantoonbare reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden. De voorwaarden van de annuleringsverzekering vind je onder Verzekeringen. De annuleringsvoorwaarden worden direct na boeking per e-mail toegezonden.

NB Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Heeft dit antwoord u geholpen?
Self Service
Betaal uw boeking in Mijn Belvilla Boekingsbevestiging downloaden Inschrijven voor de nieuwsbrief Uitschrijven voor de nieuwsbrief

Om het u nog gemakkelijker te maken kunt u vanaf nu een aantal zaken zelf regelen. Zo kunt u nog sneller van uw vakantie gaan genieten.

Adres en bankgegevens
Zwitserland
Postadres:
Belvilla AG
Flurstrasse 55
8048 Zürich
Zwitserland
Nederland
Postadres:
Klantenservice Belvilla
Postbus 2051
5600 CB Eindhoven
Nederland
Ten name van
Belvilla AG
IBAN
CH2487801001002136001
BIC
DEUTCHZZXXX
Handelsregister: CHE-354.410.263
BTW #: CHE-34.410.263 MWST
Neem contact op
Telefoonnummer
E-mail ons

Vanwege de situatie omtrent het Corona virus kan de antwoordtijd momenteel oplopen tot langer dan 8 werkdagen.

E-mail ons
Verzekeringen

Tijdens uw vakantie wilt u onbezorgd genieten. Een goede reis- en annuleringsverzekering is daarom een belangrijk onderdeel van uw vakantie.

Informatie verzekeringen

Follow us

Praat mee over de leukste vakantiebestemmingen en blijf op de hoogte van al onze nieuwtjes.

Voorwaarden

Hier vindt u de voorwaarden die van toepassing zijn op het boeken van een vakantiehuis bij Belvilla.

Belvilla - Algemene Voorwaarden

ANVR - Boekingsvoorwaarden

Thuiswinkel - Algemene Voorwaarden