Veelgestelde vragen bij de verhuur van uw huis

Controleer hoeveel u kunt verdienen:
Slaapkamers
2
Voer een specifieker adres in voor een betere indicatie van de verhuuropbrengsten
€ 34,975 Per jaar
Meer dan 35.000 huiseigenaren vertrouwen hun huis toe aan Belvilla
Kun je ons iets over jezelf vertellen?
Krijg een gratis advies van een verhuurexpert
Bijna klaar!

We zijn nu klaar met een ruwe schatting van de huur op basis van de locatie van uw vakantiehuis en het aantal slaapkamers.

1
Type accommodatie
Aanpassen
2
Vanaf wanneer wilt u starten via ons te verhuren?
Aanpassen
Binnen een maand Aanbevolen
Tussen 1 en 3 maanden
Na 3 maanden
3
Voor hoeveel weken zal uw woning beschikbaar zijn?
Aanpassen
Het hele jaar Aanbevolen
Slechts een paar weken
Alleen in het laagseizoen
4
Staat uw huis al op een andere website?
Aanpassen
Deel de link met ons

Hoe kan ik me registreren bij Belvilla?

Een vakantiehuis registreren bij Belvilla is heel eenvoudig en kosteloos. U maakt een persoonlijk account aan via onze website www.belvilla.nl/verhuren en registreert uw accommodatie.

Wij controleren of alle benodigde gegevens door u zijn aangeleverd. Daarna neemt een van onze verhuurexperts contact met u op. Hij of zij heeft veel kennis van de regio waarin uw vakantiehuis staat. Samen met u wordt gekeken of uw en onze wensen bij elkaar aansluiten. Is dit het geval, dan gaan we de samenwerking aan en wordt tekenen we een contract.

Vervolgens zorgen wij - kosteloos - voor een accurate en uitgebreide huisbeschrijving met aantrekkelijke professionele foto’s. Daarna wordt uw vakantiehuis zo snel mogelijk op onze eigen website en tegelijk op die van onze meer dan 2.000 partners gepubliceerd. Nu kan uw vakantiewoning worden bekeken én geboekt door miljoenen vakantiegangers overal ter wereld en zorgen wij voor optimaal rendement.

Geef hier uw e-mailadres door als u meer informatie wilt ontvangen.

Hoe kan ik mijn accommodatie verhuren?

Nadat we uw registratie (Hoe kan ik me aanmelden) hebben goedgekeurd, nemen wij contact met u op over de vervolgstappen en de wederzijdse verwachtingen te bespreken. Worden we het eens, dan volgt er een contract. Zodra dit is ondertekend door beide partijen maken we een professionele presentatie van uw vakantiewoning (huisbeschrijving en kosteloze professionele fotografie) en beginnen we met het adverteren van uw recreatiewoning op meer dan 2.000 boekingssites, waaronder op Booking.com, HomeAway en Airbnb. Nadat uw huis online staat heeft u ook direct toegang tot uw persoonlijke online account: ‘Mijn Belvilla’. Hier vindt u alle informatie over uw vakantiehuis, boekingen, gastbeoordelingen en allerlei handige praktische zaken, zoals het toevoegen van tips over de omgeving en het instellen van kortingen.

Geef hier uw e-mailadres door als u meer informatie wilt ontvangen.

Hoe kan ik foto's van mijn vakantiehuis uploaden?

Tijdens het registratieproces vragen wij u om foto's van uw accommodatie te uploaden. Dit is een belangrijke stap, omdat deze foto's gasten een eerste indruk geven van uw vakantiehuis. Deze foto's hoeven niet professioneel te zijn, foto's gemaakt met een smartphone zijn voldoende. Upload foto's die gasten een goed beeld geven van uw vakantieverblijf, zowel van de binnenkant als ook van de buitenkant.

Hoe kan ik de gegevens van mijn huis bijwerken?

U kunt de gegevens van uw huis snel en eenvoudig wijzigen via uw persoonlijke dashboard in ‘Mijn Belvilla’. Mijn Belvilla is uw persoonlijke online account waar u alle informatie vindt die u nodig heeft: agenda's, prijzen, verhuuradministratie, verhuurprestaties, gastervaring, etc. Via dit dashboard kunt u ook gegevens wijzigen, foto's toevoegen en bijvoorbeeld melding maken van schade veroorzaakt door gasten.

Wanneer ontvang ik mijn betalingen?

Al tijdens de contractbesprekingen maken we samen afspraken over de marge die Belvilla vraagt per boeking. Met deze marge verzorgen we alle services, diensten en promotie van uw vakantiehuis. Deze marge is inbegrepen in de prijs die huurders op de websites te zien krijgen. Het bedrag wordt dan ook door de gast betaald. U krijgt geen facturen of afschrijvingen achteraf en dus geen gedoe of onverwachte bedragen. Heel overzichtelijk allemaal. U ontvangt de betalingen in principe uiterlijk 2 weken voordat de gasten aankomen. In het geval van last-minute boekingen betaalt Belvilla u zo spoedig mogelijk.

Hoeveel moet ik aan Belvilla betalen?

Al tijdens de contractbesprekingen maken we samen afspraken over huurprijs die Belvilla aan u zal betalen Deze huurprijs is lager dan de prijs die huurders op de websites te zien krijgen. Belvilla maakt afspraken met u over de prijs waarvoor zij de uw vakantiehuis zal aanbieden op haar website. U krijgt geen facturen of afschrijvingen achteraf en dus geen gedoe of onverwachte bedragen. Heel overzichtelijk allemaal.

Moet ik elke boeking bevestigen?

Het is niet nodig om elke reservering handmatig te bevestigen. Als een gast uw accommodatie boekt, wordt de reservering direct automatisch bevestigd. Zo hoeft u niet elke aanvraag van potentiële gasten te controleren.

Wat is het annuleringsbeleid van Belvilla?

Hoe korter voor aankomst de annulering, hoe hoger het door u te ontvangen bedrag. Overigens gaat Belvilla pas over tot betaling aan u, nadat Belvilla de annulerings vergoeding van de huurder is ontvangen. Belvilla probeert wel altijd alsnog een nieuwe boeking voor diezelfde periode te maken. Lukt dat, dan ontvangt u de huursom van deze boeking. Lukt dat niet, dan heeft u als huiseigenaar recht op een annulerings vergoeding van maximaal 100% van de totale huursom conform het annuleringsbeleid.

Een gast komt niet opdagen, wat nu?

Het is natuurlijk heel vervelend dat u het huis helemaal heeft voorbereid, maar u hoeft zich bij ons geen zorgen te maken wat de huursom betreft. Wij betalen de huursom voordat de gast in uw vakantiehuis verblijft.

Een gast heeft mijn huis beschadigd, wat nu?

Wij vinden het heel belangrijk dat u uw vakantiehuis met een veilig gevoel kunt verhuren. Daarom moeten gasten voor elke boeking een schadeverzekering afsluiten. Dit betekent dat uw huis verzekerd is voor een bedrag van maximaal €10.000 voor het geval dat een gast schade veroorzaakt. U kunt melding maken van schade in uw persoonlijke dashboard op Mijn Belvilla, of u kunt rechtstreeks contact met ons opnemen.

Geef hier uw e-mailadres door.

Wij zijn er om u te helpen

Vragen? Wij helpen u graag

icon message
0800 - 29587
Gesloten - morgen vanaf 9am CET uur bereikbaar
icon email
[email protected]
Reactie binnen 24 uur